måndag 27 juli 2009

Titta!!! Grisen har en rumpa...

Idag så bestämde vi att det skulle bli en utflykt till västerås med danskarna. Jag och Mattias åkte med Paula och barnen. Första stopp blev Vallby friluftsmuseum. Ella var eld och lågor över allt man fick smaka och titta på. Mest spännande var nog ändå djuren.
När vi kom till grisarna ville Linnea titta på stora grisen som var en enorm galt. När han sen vänder rumpan mot oss så utbrister Linnea, - Titta, vilken stor rumpa grisen har. Sedan ställer hon sig bakom Mattias och klappar honom på rumpan samtidigt som hon konstaterar att Mattias har också en. För att vara riktigt säker så drar hon ner sina byxor och klämmer på sina skinkor för att titta att hennes också sitter kvar. Hon tyckte att grisens rumpa såg väldigt konstig ut och inte så konstigt de för i själva verket så var det hans pungkulor hon menade :) Vi skrattade så tårarna rann. De är för goa barn med deras kommentarer.

Efter ett par timmar så åkte vi till Ikea och käkade. Barnen behövde lite påfyllnad av energi innan vi skulle kolla på Ikea. Efter maten lämnade vi Ella i barnhagen och gick runt med hela gänget.
När vi kom till barnavdelningen så hamnade jag, Paula och Mattias vid en hattlåda och provade diverse hattar ;) Så skoj vi hade och bilder på allt fick jag. Får se om jag får lov att lägga ut dem senare eller om jag mister både storasyster och fästmannen.

När det var dags att hämta Ella hade hon inte ens börjat sakna oss men sa att jag var hennes favoritmoster. Jag fick även en jättefin teckning som hon hade ritat åt mig.

Sen var det dags för hemfärd vi hamnade hos pappa på middag igen eftersom det är jag som lagar maten åt danskarna nu när de är på besök. Idag blev det hemmagjord pizza och alla var mätta.

När vi skulle åka ville Mattias ut i skogen så två timmar var vi runt och kikade lite gryt. Vi kollade också efter andra djur men såg inget. Vittra hade vind ett par gånger så Mattias hade fullt sjå att hålla henne.

Nu är vi fem trötta medlemmar av denna familj som ska krypa till kojs!
Nattinatt...

1 kommentar:

Familjestunder sa...

Tyckte att jag läst att du skulle komma igång och blogga, hur gick det med det?