torsdag 26 augusti 2010

Tillökning nr 2...


Då var det dags att presentera det senaste och sista tillskottet i våran flock! Denna gången åkte jag själv och resan var inte lika lång. men kändes tio gånger längre :(
Flyg Umeå-Arlanda, buss Arlanda-centralen, tåg centralen-Karlstad. Väl i Karlstad så var uppfödaren en timma sen och jag hade lite nervös dötid att spendera. Tillslut kom de med lilla jack russelln Nosa ( Russling Edit) Efter alla pappren var i ordning började resan hemåt. Tåget var försenat och väl vid centralen fick jag springa genom hela stationen och ta arlanda-express. På arlanda fick jag springa till planet och men andan i halsen hade jag tydligen en halvtimme på mig. Dumma sas-tjej som hade sagt fel saker :( Väl hemma så fick Ville träffa sin äckliga lillasyster som var mer vild än tam. I Nosa har vi en riktig terrier som gärna kommer och hälsar på vid lek, träning m.m. Även Nosa har bra jaktmeriterade föräldrar så vi hoppas på en bra grythund och kanske även att hon driver med skall. Hon är väldigt följsam och hade inget koppel den första månaden. Nosa är troligen även den envisaste av oss alla och alla bannor triggar denna lilla terrier :)

Inga kommentarer: