måndag 2 mars 2009

Helgen...


Helgen började ganska tråkigt med att gå upp klockan sju för att plugga. Sedan jobbade jag 11-13.30 och hade prov 14-17. Var hemma vid halv sex och mötte en sambo som var minst lika slut som jag efter flera timmar på skotern.
Lördagen hade jag tänkt ta en sovmorgon men det visade sig att grannen skulle flytta och 07.15 började de springa upp och ner för ståltrappan utanför. Jag försökte sova ändå. 8.30 började de att hamra så då var det bara ge upp. Ville blev dålig och började kräkas medans jag försökte torka eftersom.
Det var ingen pigg tjej som gav sig av till jobbet, men jag jobbade till halvfyra eftersom det var lördag. Väl hemma somnade jag och sambon som stockar runt 17. När vi vaknade blev det bio. Såg Män som hatar kvinnor. Jag har inte läst boken men filmen var mycket bra!
Söndag blev det lite sovmorgon även om jag vart väckt av en liten tunga i mitt öra. Ville brukar väckas så... Jag hade precis hunnit äta frukost och vart ute med hundarna när sambon ringde och frågade om jag ville åka skoter. Men det blev han som åkte och jag som körde :) Fort gick det med... Har en dröm att själv äga en skoter i framtiden men med fara för mitt liv så blir det inte en sportskoter som jag körde nu.
Idag började mitt lov från skolan och vi har blivit förkylda :( Hade tänkt vara ute med hundarna massor idag men vi har snöstorm. Har blivit ett par promenader iallafall och en halvtimmes bus i snön. Imorgon ska jag ta med dem på en riktig långpromenad så det får utlopp för all överskottsenergi...

Hoppas ni har de gott i snökaoset...

Inga kommentarer: