tisdag 24 mars 2009

Jobb, jobb, och jobb!!!

"Tyvärr så är vikarieplatserna redan tillsatta för denna sommar.
Hoppas att du hittar något annat sommararbete.
"Gillade din ansökan" som var speciell. Mycket bra!"

Så såg det ut när jag kollade mailen imorse. Jag hoppas verkligen på sommarjobb nånstans. Sökte allt jag hittade igår som man kunde söka via mail. Tyvärr så har många ställen ingen mail eller så har de nå formulär som man ska fylla i om man önskar arbeta hos dem, vilket tar en himlans tid. Ska iallafall skriva ut en mängd ansökningar och skicka till de flesta butikerna på kupolen, även andra butiker i Borlänge, Falun, Leksand, Köping och Västerås. Sen ska jag söka till andra ställen med. Inte bara butiker...
Gick in på skatteverket idag och kollade hur mycket skatt jag skulle få tillbaka och det var en glad överraskning! 10515kr ska jag få och då ska jag även dra av 3000 för dubbeltboende förra sommaren. Så hyra ska vi väl ha råd med i sommar.

Igår efter kvällsmaten började jag må hemskt illa men imorse var det borta. Nu har det dock kommit tillbaka. Jag vet inte om jag har åkt på nått magvirus men min lärare var hemma idag med magvirus. Så jag hoppas att jag inte har blivit smittad, men har bett karln om sockerdricka och coca cola. Eftersom han är i skogen med hundarna så kan jag passa på att vila.
Kram allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken tur du har då.Själv får jag väl knappt nått tillbaka!
Hoppas du inte åkt på magsjuka bara,bläää..
Kram