söndag 5 april 2009

Huskurer...

Ibland så får moster äran att träffa sina busiga syskonbarn. Snart är det dags igen :) Då får jag hela sommaren på mig! Att de har humör är ingen tvekan om, men jag brukar säga att de brås på sin mor. Så nu får hon igen för gammal ost :) Eftersom Ella är känslig mot mjölkprotein så är man orolig att hon inte får i sig allt barn behöver när de växer, och hon vill ju bli lika lång som Mattias (1.97m) Som ett komplement till kosten har hennes mamma (min syster) börjat med fiskleverolja. Det har gett en otrolig effekt. Ella har ett jämnare humör och har blivit piggare.

Det sägs även att det ska hjälpa inlärningsförmågan och isåfall är det ju bara en positiv bieffekt av det hela. Jag tror att det största felet föräldrar gör idag är att de glömmer all gammal kunskap som finns. Det fanns en anledning till att mormor tvingade mamma att ta en sked olja varje dag. Jag önskar att man hade mer tid att ta reda på och använda alla dessa gamla husmors knep som finns. Det vore nog bättre både för barnen och miljön.

3 kommentarer:

Systeryster sa...

Tycker du ska vara snäll mot din systeryster. Hoppas ni har det bra i umeå,l snart är all snö borta här. Såå skööönt!

Jessica sa...

Haha ja då är det väl det som fattats i min kropp när jag växte upp då :P
Sen ska du vara snäll nu,för det är inget fel på mitt kockande *höhö*
Kokbok?? allt finns på internet ;)

systeryster sa...

Nu är det ny dag, det är dags för dig att blogga igen. :)