söndag 12 april 2009

Nybakta kanelbullar *MUMS*




Igår var det tänkt att vi skulle åka till Paradisbadet i Övik, men efter en sömnlös natt så vaknade vi strax före elva. Lite sent att ge sig av tänkte vi och sköt upp det en dag. På schemat blev det en promenad ner till Strömpilen med alla hundar. Där handlade vi vad alla önskade till en påskmiddag. Pauline valde något så ovanligt som köttbullar!
Väl hemma igen hade vi trötta hundar så vi tog itu med att baka kanelbullar. Pauline gjorde det mesta jobbet och bullarna blev supergoda.
Sedan vart det dags för påskmiddag och alla hjälptes åt mer eller mindre även om Pauline och Mattias utmanade varann i guitarhero mellan varven. Mycket skönt tyckte jag som inte har allt för stort kök :)
Efter maten gick inte kvällen i många knop. Alldeles för mätta magar resulterade i en kväll i tv-soffan!
Idag for vi iväg till Paradisbadet efter att Mattias cyklat med laikorna som inte gick så bra. Han hade tydligen vurpat pga Fiona som tyckte hon kunde vara framför cykeln. När han sedan kom in så tappade han kaviartuben i hundarnas vattenskål. Haha!!! Inte hans bästa morgon kanske?!
Men med hundarna placerade i hundgården och matsäcken packad så bar det iväg mot Övik.
Vi hann bada mycket och testade det mesta när vi var där. Vi är nog ganska överens att forsen med gummiringar var mest skoj, och skönast var bubbelpoolen.
Det kom också en gnutta sol så vi simmade ut och njöt av vädret en stund. Efter badet blev det en glass på Max! Måste ju göra allt för att få lite vårkänsla :)
Kvällen blev nästan exakt som gårdagen, men det var rester från påskmiddagen och lite andra tv-program bara. Måste bara säga att "Wipeout" kan vara hysteriskt roligt. Jag och Pauline skrattade så tårarna rann...

Med den synen säger jag, -God natt och sov gott!!!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Jäklar vad goda bullarna såg ut.
Vad bra då räknar jag med att det ligger fulla frysen med bullar när jag kommer hem från Alanya, OM jag kommer hem,haha!!

systeryster sa...

Jag hoppas att Pauline har med bullar hem till syrran. Hoppas att ni har haft en bra påsk. kram

Anonym sa...

jag saknar fiona :/

pollan sa...

/ pollan